Știm că săptămânile din perioada Crăciunului și Anului Nou pot fi stresante. Cu adevărat stresante. Cu toții ne aflăm într-un slalom continuu printre mulțimile de cumpărători, căutând cadourile potrivite și în același timp încercând să petrecem cât mai mult timp cu cei dragi și nu e de mirare că anxietatea atinge cote din ce în ce mai înalte. Însă un lucru pe care mulți dintre noi nu îl iau în considerare este faptul că presiunea acumulată în această perioadă ne afectează într-un mod negativ somnul.

Astfel se creează un cerc vicios, în care stresul duce la tulburări de somn, iar somnul pierdut duce la și mai mult stres.

Lipsa energiei și atitudinea de Grinch, din cauza somnului insuficient sau necalitativ, sunt ultimele lucruri de care aveți nevoie. Amintiți-vă că sărbătorile ar trebui să fie cele mai fericite zile ale anului :) 

Am făcut un sondaj la care au participat 1000 de persoane pentru a încerca să descoperim de ce ne este afectat somnul în preajma Crăciunului și Anului Nou. Citiți mai departe și pregătiți-vă să contracarați acei factori deranjanți care vă sabotează somnul.

Timp insuficient

Unul dintre cele mai utile lucruri pe care le puteți face pentru a vă îmbunătăți nivelul energiei, starea de spirit și starea generală de sănătate este să vă asigurați că dormiți cel puțin opt ore pe noapte. De cele mai multe ori însă, în perioada sărbătorilor programul de somn nu este nici pe departe respectat.  

Și chiar dacă nu toată lumea simte nevoia celor 8 ore de somn pe noapte - da, nevoile fiecăruia diferă - să dormiți doar 3-5 ore în fiecare noapte este cu siguranță nesănătos.

Calitate redusă

Mai mult decât atât - ca și cum timpul dormit insuficient nu era deja o pierdere destul de mare, calitatea somnului scade și ea.


Dar de ce pierdem din timpul dormit și calitatea somnului?


Știți foarte bine aceste lucruri, nu-i așa?

Mersul acasă, sau în vizită la prieteni și rude, pregătirile minuțioase pentru a găzdui mesele în familie, goana pentru a găsi cadouri pentru toți… sau, mai bine zis, cadouri perfecte pentru toți…

Se creează o învălmășeală generală, nu-i așa? Iar dacă relațiile cu familia sunt ceva personal, cu care nu vă putem ajuta din acest punct de vedere, putem să analizăm ceilalți doi factori care vă fură din somnul de sărbători.

Cumpărăturile de sărbători

Pentru început, am comparat suma de bani pe care oamenii sunt dispuși să o aloce pentru a cumpăra cadouri de sărbători și cum influențează acest aspect calitatea somnului.

Deși rezultatul conform căruia oamenii care cheltuiesc mai mult pe cadouri dorm mai puțin era oarecum de așteptat, ceea ce ne-a surprins a fost că persoanele care nu cheltuiesc deloc bani pe cadouri dorm cel mai puțin dintre toți.

Concluzia? Cheltuiți inteligent și dormiți mai bine. Nu este nevoie să exagerați la capitolul cadouri, ci mai degrabă asigurați-vă că și cele modeste au mereu o notă personală. Astfel vă veți dărui puțină liniște sufletească (și un somn mai bun).

Călătoriile

Unde dorm oamenii de sărbători?


Și, mai important, în ce mod ne afectează locul unde dormim?


Deci, dacă aveți de ales (și puteți alege) unde să vă petreceți sărbătorile, evadați într-o locație închiriată prin AirBnb. Nu doar că veți dormi mai mult, dar acolo se pare că puteți dormi mai bine.


Rămâneți pe fază - în următoarea postare vă vom oferi sfaturi concrete și practice pentru un somn mai bun de sărbători.




*Metodologie: Chestionarul s-a completat cu răspunsurile celor 1000 de persoane cu privire la obiceiurile lor de somn în timpul sărbătorilor, pentru a afla cum sunt afectate calitatea și cantitatea somnului în acest sezon al anului și de ce. Răspunsurile au fost analizate și grupate pentru a determina concluziile de mai sus.