Mulți dintre noi am petrecut majoritatea ultimelor 18 luni lucrând de acasă. Lumea se recuperează încet și tot mai mulți oameni se întorc la muncă în birourile lor fizice. Revenirea la un mediu zgomotos, printre mulți colegi și un alt ritm de lucru, poate fi foarte stresant pentru corp și minte.

Cum puteți face față stresului? Iată câteva idei.


Păstrați-vă obiceiurile bune


Când vă întoarceți la birou, nu renunțați la obiceiurile bune pe care le-ați construit acasă. Vor face mai ușoară tranziția între cele două locuri.

Dacă până acum ați reușit să găsiți echilibrul corect în sarcinile dumneavoastră zilnice, încercați să îl aplicați și în mediul de birou.

V-ați dezvoltat un obicei de a vă hidrata bine? Grozav! Luați sticla preferată de acasă și continuați să beți suficientă apă de la birou. După muncă, răsfățați-vă cu o sesiune relaxantă de yoga sau cu un antrenament care va elibera endorfine și va permite minții să se desprindă de stressul provocat de muncă.


Acordați-vă timp

Așa cum lucrul de acasă a fost inițial un concept ciudat, acum întoarcerea la birou poate fi o provocare. Chiar dacă nu vă acolomdați imediat cu vechiul mod de lucru, nu disperați. Acordați-vă câteva zile pentru a vă obișnui din nou cu zgomotul, cu oamenii din jurul vostru, cu mediul diferit.

Conectați-vă mental și amintiți-vă ce lucruri v-au plăcut înainte când lucrați la birou. Este posibil să fiți nevoiți să învățați  din nou să vă concentrați atunci când trei persoane vorbesc la telefon în aceeași cameră. Sau nu uitați că în timpul pauzei de masă aparatul de cafea este înconjurat de oameni.


Alocați sarcini

Întoarcerea la birou include timp suplimentar pentru călătorie, găsirea unui loc de parcare, pauza de masă etc. Aceasta înseamnă că veți avea mai puțin timp în timpul zilei decât atunci când lucrați de acasă.

Vă veți face o favoare dacă vă gândiți cum să vă distribuiți munca și responsabilitățile personale în zilele săptămânii, pentru a evita stresul inutil. Dacă știți că trebuie să faceți cumpărături în unele zile, amânați sportul pentru zilele următoare. 

Sunteți pe cale să călătoriți? Gândiți-vă la detalii - când trebuie pornită mașina de spălat și hainele să se usuce, când trebuie făcute bagajele. Acest lucru se poate întâmpla cu ușurință în câteva zile consecutive.


Nu uitați să vă odihniți suficient

Primele zile și săptămâni de la întoarcerea la birou vor fi o noutate, dar și o ocazie de a aprecia ceea ce am ratat un timp destul de îndelungat. Pentru a fi mai eficienți în această perioadă de adaptare, este foarte important să vă odihniți bine.

Încercați să vă culcați la o oră rezonabilă, de preferință la aceeași oră în fiecare seară. Construiți-vă sau urmați rutina dumneavoastră preferată de relaxare sau aplicați una dintre tehnicile de somn încercate și testate.

Achiziționați-vă o saltea și o pernă grozave. Vă vor garanta un somn liniștit și odihnitor, baza unei vieți fericite și energice.