Epuizare fizică, băi, mită. Sună ca un subtitlu pentru o dramă plină de acțiune, deși nu este. De fapt, într-un fel seamănă cu una, pentru că de sărbători suntem într-o adevărată misiune să îi facem pe cei mici să le placă somnul.

Să fim sinceri, este un lucru greu de realizat. A adormi și, mai ales, a dormi bine în zilele dinaintea unui eveniment important, așteptat, este greu pentru noi adulții, cu atât mai mult pentru copii, care nu mai au răbdare până când vine Moșul. Deci ce puteți face?

1. Treziți-i devreme

Imediat ce vă sculați, treziți-i și pe ei. Astfel, seara vor fi obosiți și gata să se culce mai devreme.

2. Obosiți-i în timpul zilei

Construiți un om de zăpadă împreună (dacă vremea permite), rugați-i să vă ajute cu treburi prin  casă, trimiteți-i la locul de joacă. Sau orice altceva vă vine în minte, dar care impune și activitate fizică din partea lor.

3. În loc de un singur cadou mare, dăruiți-le mai multe, mai mici

Și dați-le câte unul în fiecare seară. Asigurați-vă că alegeți cadouri cool, dar care au și legătură cu somnul - de exemplu, pijamale noi, cărți de citit înainte de a merge la culcare și așa mai departe.

4. Urmăriți un film de Crăciun împreună

Pregătiți filmul de Crăciun preferat al familiei dumneavoastră - al nostru este “Greu de ucis”, dar recunoaștem că nu e tocmai potrivit pentru copii - și faceți vizionarea filmului și mai plăcută cu…

5. Lapte cald

Sau cacao cu lapte cald. Laptele este bogat în triptofan, un compus natural dovedit să îi facă pe oameni să doa...ZzzZZzZZZzz

6. Pregătiți o baie relaxantă

Cercetările arată că o scădere a temperaturii corpului ne face somnoroși. Chiar dacă baia fierbinte va crește temporar temperatura celui mic, odată ieșit din baie, temperatura în scădere îl va face somnoros.

7. Mentalitatea de turmă

Dacă nimic din cele de mai sus nu funcționează, încercați metoda clasică: ‘Moș Crăciun nu va veni dacă ești neascultător’.