”Incendiați” stresul și meditați cu ajutorul unei lumânări

„Meditația cu ajutorul lumânării” este o tehnică antică pentru relaxarea minții, calmarea agitației interioare și atingerea relaxării aproape totale. De asemenea, este un procedeu foarte simplu și accesibil pentru toți! Aveți totuși grijă să nu dați foc și la alte obiecte din jur????

Meditație Trataka cu o lumânare

Trataka este un anumit tip de meditație care constă în a privi constant la un singur obiect pentru a-ți „curăța” mintea. Tehnica Trataka implică concentrarea constantă asupra unui obiect, închiderea ochilor și apoi reproducerea unei imagini a obiectului în mintea ta. Singura regulă este să nu clipiți.

Meditație cu ajutorul lumânării: metodă de urmat

Pentru începători, doar câteva minute sunt suficiente, pe când experții în această meditație sunt capabili să privească flacăra lumânării timp de până la o jumătate de oră.

Iată cum se face:

  1. opriți lumina din încăpere și aprindeți o lumânare.
  2. opriți toate telefoanele și toate sursele posibile de distragere a atenției (TV, mașină de spălat vase, radio etc)
  3. stați cu spatele drept și începeți să vă concentrați pe lumânare fără să clipiți
  4. concentrați-vă toată atenția pe lumânare și nu pierdeți niciodată contactul vizual cu flacăra lumânării, indiferent de motiv
  5. pe măsură ce trec minutele, închideți ochii pe jumătate
  6. după câteva minute închideți ochii timp de 60 de secunde
  7. acum începeți să reproduceți imaginea flăcării în mintea voastră
  8. înainte de a termina meditația, respirați adânc și priviți în jurul dumneavoastră pentru a nu vă pierde echilibrul
  9. beți un pahar cu apă

Pentru cei care nu au experiență în meditație, vă sugerăm să începeți cu doar câteva minute și apoi să construiți treptat sesiuni de până la un sfert de oră sau mai mult.

Beneficiile meditației cu ajutorul lumânării

Privind la flacăra unei lumânări și meditând așa cum este descris mai sus aduce pace interioară, încetinește bătăile inimii, calmează gândurile negative, îmbunătățește concentrarea, reduce tensiunea și - pentru cei care cred în ea - dă energie vitală așa-numitului „ al treilea ochi".

Când puteți clipi în timpul meditației

Da, ok, este important să nu clipiți, dar ... cum o puteți face? Bineînțeles, este bine să nu interpretați acest lucru cuvânt cu cuvânt, pentru că altfel ochii dumneavoastră ar putea avea de suferit. Potrivit unor practicanți ai meditației, când clipim, declanșăm un fel de resetare vizuală și trebuie să începem să privim din nou  o perioadă de timp pentru a înțelege adevărata față a realității. În timpul meditației cu ajutorul lumânării, trebuie pur și simplu să avem în vedere faptul că trebuie să ținem ochii deschiși mai mult timp fără să clipim. În timp și cu antrenament, acest timp va crește, dar este important să nu forțăm acest lucru, mai ales la început, deoarece ar crea un disconfort insuportabil care ne-ar putea face să pierdem concentrarea, liniștea și relaxarea.

Acum luați o lumânare și începeți relaxarea!