Durerile de cap dimineața. Ce sunt ele și cum le evităm?

Chiar dacă aveți impresia că v-ați odihnit, câteodată este posibil să simțiți că aveți dureri de cap puternice dimineața. Așadar, ce provoacă aceste dureri? Deși noi recomandăm o vizită la medicul specialist pentru o consultație specializată și pentru a evita orice probleme mai grave, o durere de cap dimineața ar putea fi o alarmă declanșată de corpul nostru, care ne spune că are nevoie de o schimbare, și că, deși noi credem că ne simțim relaxați, de fapt nu ne-am reîncărcat bateriile suficient în timpul nopții. Mai exact, o durere de cap poate fi un semn că am dormit insuficient sau că avem o calitate slabă a somnului. Este un fenomen foarte frecvent întâlnit în rândul adulților și este cunoscută sub numele de durere de cap legată de somn. Acest tip de durere îi afectează mai ales pe cei ce au obiceiul de a dormi doar câteva ore, cei care vizionează un film înainte de culcare sau pe cei care încearcă să recupereze somnul pierdut în timpul săptămânii dormind mai mult în weekend. Un somn de doar câteva ore sau menținerea unor obiceiuri proaste înainte de culcare pot provoca dureri de cap și migrene.

Bunăstarea începe la masă

Obiceiurile bune încep la cină, care este adesea consumată prea aproape de culcare. Ar trebui să mâncăm cu cel puțin trei ore înainte, astfel încât să mergem la culcare cu stomacul gol, când procesul de digestie este deja în plină desfășurare. Ar trebui să evităm mesele copioase, cofeina și alcoolul.

Cum să vă pregătiți pentru relaxare și somn

Înainte de culcare evitați activitățile fizice sau stimulante: acestea pot determina organismul să readucă adrenalina și histamina în circulație, doi modulatori din creier care provoacă starea de veghe. Din același motiv, încercați să evitați să lucrați sau să studiați seara.

Deci ce ar trebui sa facem? Activități relaxante, cum ar fi să citiți o carte, să ascultați muzică de relaxare și - mai ales – să încercați o rutină a somnului cu ore de culcare și trezire, aceleași în fiecare zi. Setând ceasul cu alarmă la aceeași oră în fiecare zi, se creează un obicei care ne reglează tiparul de somn și ajută la evitarea excepțiilor din rutina de somn.

Dacă nu avem o saltea bună, chiar și capul nostru suferă

Nu în ultimul rând, în ordinea importanței, sunt salteaua și pernele pe care le folosim. Pentru a ne asigura că avem somnul cel mai benefic posibil, alegeți produse de calitate din materiale prietenoase cu pielea cum sunt cele din gama iSleep. Saltelele, topperele, pernele și protecțiile pentru saltea sunt fabricate cu tehnologii de ultimă generație, menite să ofere un confort maxim pentru vă oferi cel mai dulce somn. Chiar și persoanele care suferă de dureri de cap legate de somn se vor trezi într-o formă mult mai bună în fiecare dimineață!